Září 2013

Making of... Warning

30. září 2013 v 0:15 | Magnumka |  Videos and Music
Tento týden zabrouzdáme kousek dál až k Warning:




Tré and Chaz Delight's member

29. září 2013 v 0:52 | Magnumka |  Photos
Podle všeho se Tré včera v noci opět zastavil na koncertě kapely Chaz Delight, otázkou je, jestli si s nimi opět střihl pár songů, nebo ne.. typuju že jo


Billie Joe telling a dirty joke

28. září 2013 v 23:05 | Magnumka |  Videos and Music
Billie ve videu níže říká vtip: Malý kluk a pedofil jdou na procházku do lesa, kluk se podívá na pedofila a říká: "je to tady děsivé" a pedofil mu odpoví: "a teď si představ, jak je mě, když se budu muset vracet sám."


Happy 1st birthday, Uno!

26. září 2013 v 0:26 | Magnumka |  Warehouse
Neuvěřitelné, ale album Uno! dnes, teda vlastně už včera, oslavilo své první narozeniny. I přes Billieho zhroucení se album umístilo na 2. místě v žebříčku Billboard 200 a během prvního týdne se ho prodalo 150 000 kousků. Dál se album dostalo na 8. příčku v seznamu 50 Best Albums of 2012 vytvořeném Rolling Stone.

První kousek trilogie splodil tři singly - Oh Love, Let Yourself Go a Kill the DJ, každý z nich má svůj klip + další klipy jsou k písním Stay The Night, Nuclear Family a Troublemaker.

Broadway Idiot trailer

25. září 2013 v 22:04 | Magnumka |  American Idiot Musical
Přejděte na FB Broadway Idiot, kde je trailer ke stejnojmennému dokumentu o muzikálu American Idiot. No a když už tam budete, podívejte se do galerie na FB GD Live on Tour, mají tam z toho udělané fotky.
Billie tam mluví s Michaelem Mayerem a říká "Máš Facebook? Připadám si, jako kdybych ten svět viděl poprvé v životě, je to divné. Jsem rád, že teď mám vůbec mobil." Mayer tam říká, že se Billie snaží chránit svoji rodinu před všemi těmi lidmi, co se z něj snaží si urvat kousek pro sebe, ale že když chcete být součástí show, tak to nejde. Musíte se začlenit do rodiny která vzniká tam a přijmout to se vším dobrým i zlým..

Osobně už se nemůžu dočkat, až bude Broadway Idiot k mání v obchodech, celá takhle věc s muzikálem mě od začátku dost nadchla takže... jsem strašně nadšená!



Finally.. I'm there - magnumka_one

24. září 2013 v 0:23 | Magnumka |  Warehouse
Vzhledem k tomu, že se mi před pár dny odporoučel mobil do věčných lovišť, byla jsem nucena si koupit nový, takže jsem konečně taky zavítala do moderního světa točícího se kolem Androida... sžívám se s tím celkem dobře, i když je to od Symbiana co jsem měla úplně něco jiného - nic nefunguje jak předpokládám, dělá mi naschvály a určitě z toho mojeho vztekání má ohromnou radost.

No a abych se dostala k podstatě věci, založila jsem si instagram, kde jsem hlavně díky tomu že můžu sledovat fotky, ale určitě tam občas taky přihodím něco svojeho. Takže jestli máte zájem, tak mě tam najdete pod nickem magnumka_one... fotky psů tam nečekejte :D

Jestli se ptáte proč právě tenhle nick, tak čistě magnumku mi někdo vyžral a takhle mi nick upravil xbox, takže jsem to hodila stejně.

Making of... Oh Love video

23. září 2013 v 0:13 | Magnumka |  Videos and Music
Dneska spíše video zpoza scény - Oh Love


American Idiot was released 9 years ago

21. září 2013 v 22:52 | Magnumka |  Warehouse
Dnes je to už devět let co vyšlo album American Idiot (u nás tedy o pár dní dříve). Sedmé studiové album splodilo pět singlů - American Idiot, Jesus of Suburbia, Holiday, Boulevard of Broken Dreams a Wake Me Up When September Ends, přičemž ke každému singlu byl natočen videoklip.
Album je platinové v několika zemích s prdeji nad patnáct milionů kousků. Z alba se stal taky muzikál, který uděřil na prkna Broadwaye, vznikl o něm dokument, z koncertní šňůry vyšlo DVD a valstně cokoliv na co si vzpomenete tak tohle album má, včetně několika ocenění Grammy.

Vzhledem k tomu, že letos slavilo 19. narozeniny i album Dookie a skoro při každém koncertě letošního turné odehráli toto album v celé jeho délce, něco mi říká, že příští rok během naplánovaných dat by v celé délce mohli zahrát American Idiot. Přece jenom, příští rok bude něčím vyjímečným - American Idiot bude slavit 10. výročí, Dookie rovnou 20. Pěkně to klukům vyšlo..

Mike and Britt attend the fourth annual Emmys Week kickoff

20. září 2013 v 22:07 | Magnumka |  Photos
Možná jste taky na FB narazili na fotky Mika a Britt kde jsou skvěle oháknutí a s nějakými cizími lidmi.. Mike s Britt byli minulý týden v LA, kde se zúčastnili začátku Emmys Week, který letos proběhl již po čtvrté.

Na nějaké fotky se můžete podívat na LA Confidential Magazine, na další na FB GD Live on Tour kde najdete fotky z instagramů Britt a Mika a v neposlední řadě taky na GDA.



JeffMatika.com

20. září 2013 v 21:53 | Magnumka |  NEWS
Podívejte se na stránky Jeffa Matiky: jeffmatika.com. Najdete tam novinky, např. odkaz na jeho facebook, fotky, videa, audia..

Tak doufám, že mu to nějakou dobu vydrží a nevykvákne se na to po měsíci, jako to má ve zvyku polovina lidí, co začnou s webem.

Broadway Idiot at CBGB + working ongetting BI to the rest of the world

19. září 2013 v 19:54 | Magnumka |  American Idiot Musical
Broadway Idiot zahájí letošní CBGB Music and Film festival v New Yorku 10. října. Dál se potom bude promítat v dalších městech. Na seznam se můžete podívat na FB Broadway Idiot.

Mám pro vás ale taky velmi dobrou zprávu: Byla podepsána smlouva s mezinárodním distributorem filmů Roco Films, čímž se snaží dostat Broadway Idiot do celého zbytku světa. Takže doufám, že se to dostane i k nám.

Confirmed - Billie Joe Armstrong to star in "Like Sunday, Like Rain"

19. září 2013 v 19:32 | Magnumka |  NEWS
V pondělí jsem psala o tom, že se Billieho jméno objevilo v seznamu herců k filmu "Like Sunday, Like Rain." Na stránkách Deadline.com je teď článek, ve kterém se píše, že, si Billie Joe ve své první filmové roli zahraje postavu jménem Dennis, přítele Eleanor (Meester)." Takže se při svém filmovém debutu zavěsí rovnou na hlavní postavu.
Určitě se podívejte na výše uvedený odkaz, najdete tam další známé tváře, které se ve filmu objeví. Autorem a režisérem filmu by měl být Frank Whaley.

Že by Billie trénoval na AIM film? Hmmmmm...

Green Day - ¡Cuatro! Teaser #1, #2

19. září 2013 v 19:15 | Magnumka |  Videos and Music
V USA se konečně dočkali, Green Day oficiálně potvrdili vydání Cuatro! na 24. září 2013.



Green Day for 3 awards in MTV EMA

19. září 2013 v 19:11 | Magnumka |  NEWS
Green Day jsou nominovaní rovnou ve třech kategoriích na MTV European Music Awards. Kategorie to jsou: Best live band, best rock band a best world stage (za vystoupení na Rock am Ring).

Hlasovat pro kluky můžete tady. Do kdy je hlasování otevřené bohužel nevím, ale vypadá to, že hlasovat můžete opakovaně. Na hlavní stránce se můžete podívat na vystoupení Green Day na EMA z roku 2009.

Galavečer probě 11.10.2013 v Amsterdamu.

More Green Day on the radio

17. září 2013 v 0:00 | Magnumka |  NEWS
Minulý čtvrtek byla ohlášená nová smlouva mezi Clear Channel Communications a Warner Music. V rádiových stanicích se nevyznám a nevím jestli má Clear Channel nějakou ze svých 850 stanic nějakou i u nás (pochybuju) takže to vezmu zkrátka: Ve smouvě stojí, že budou hrát více hudby od hlavních umělců Warner, takže například Green Day. K této dohodě nepatří jenom hudba ale podle článku v New York Times jsou to taky rozhovory, náhledy na nevydaná alba a další speciální kousky, např. účast na iHeartRadio Music Festival, který je příští týden. Nějak se jim tam změnily čachry s poplatky za položky.
Loni na iHeart se stala ta ona věc, kdy se Billie zhroutil. Málokdo ví, že Clear Channel je hlavní společnost, která stojí za tímhle festivalem.Neví se, jestli se tento incident nějak řešil nebo ne, lae nevypadá to, že jsou mezi kapelou a společností nějaké napjaté vztahy, což je fajn.
Bohužel s touto smlouvou budou mít problémy se do rádia dostat kapely vydávající u menších labelů. Více o smlouvě se můžete dočíst tady.

Billie Joe filming movie in New York

16. září 2013 v 23:07 | Magnumka
Wow, podle příspěvku na FanForum.com je Billie Joe v seznamu herců pro právě připravovaný film "Like Sunday, Like Rain."
Film se natáčí v New Yorku a zatím není známo, kdy bude hotový a kdy by měl dorazit do kin. Neví se, jakou roli bude ve filmu Billie hrát a zatím teda není nic z toho oficiálně potvrzeno.
Jedná se o drama, které vypráví příběh o 12 letém chlapci Reggie, který bydlí v New Yorku v bohaté rodině, ale strádá, protože jeho rodiče jsou často pryč. Eleanor je mladá hudebnice, která si prochází krizí dospívání - má problémy s přítelem a dostala výpověď v práci. Nemá kde bydlet, její rodina ji nepodporuje a i tak je od ní daleko. V zoufalmém pokusu si najít novou práci se octne v Barbařině domě (Reggieho matky), která ji najme jako chůvu pro Reggieho. Reggie ji překvapí tím jak je chytrý, má ale obavy z jeho chování jak s snaží vyhýbat jízdě v autě, letnímu táboru a taky z toho, ž emá jen jediného přítele Raje. Krůček po krůčku se poznávají a nuzná situace Eleanor donutí jet navštívit svou rodinu v NY. Snaží se za sebe najít náhradu ale nepovede se jí to a tak vezme Reggieho s sebou, kde se setká s úplně jiným světem...
Fotka dole je s producentem a tady najdete další.


Billboard's Alternative Chart 25th Anniversary

16. září 2013 v 22:13 | Magnumka |  NEWS
Billboard ke 25. výročí Alternative Chart sestavil žebříček Top 50 Artists. Green Day jsou v první pětce, na čtvrtém místě. Je tam taky uvedeno, že mají 9 singlů umístěných na 1. místě a 20 top 10 singlů od Dookie. Mrkněte na Billboard.

Retweet GDA's tweet and win Playbill from AIM with BJA as St. Jimmy

14. září 2013 v 23:06 | Magnumka |  NEWS
Mrkněte se sem na GDA - stačí abyste retweetli jejich tweet ohledně Playbillu z American Idiot Musical kde je Billie Joe uvedený jako St. Jimmy. + krátké bio o něm (a samozřejěm ostatních účinkujících) a můžete tanhle PB dostat.

The Jeff Matika Show - Mike Dirnt part 2

14. září 2013 v 22:43 | Magnumka |  NEWS
Na stránkách Idiot Nation byla zveřejněna druhá část The Jeff Matika Show s Mikem. Takže jste-li členy, mrkněte tam. Pokud nejste, tak se těšte na brzký článek ve kterém vám zase samozřejmě nic neřeknu, ale můžete se taky těšit na onu velkou věc! Již brzy!
Na předchozí trošku infa se můžete podívat tady a tady.

Kerrang! - Tunes of Your Life (PART ONE) - CZECH

12. září 2013 v 4:10 | Magnumka |  Articles and Interview

Green Day se připravují na Reading a Leeds a na oslavu jsme udělali vysněný setlist 25 písní. Mike Dirnt ví o něčem, co je sakra těžké...

Text: Tom Bryant, Paul Travers, Ian Winwood
Foto: Paul Harries, Photoshot

Ahoj Miku! Takže, co si myslíš o našem Green Day setlistu snů? S tím co jsem dostal to byla docela fuška...
Mike Dirnt (bassa): "Je to hotové a je to něco, co my musíme dělat pořád! Je v tom ale trochu rozdíl, protože to není jenom o výběru našich oblíbených písní, ale taky o těch kouscích, které publikum očekává, že uslyší. Vlastně jsem výběrem songů, které teď hrajeme, docela šokovaný. Už strašně dlouhou dobu jsme nedali ruce pryč; přijeli jsme z turné a vrátili se hned do práce - někdy až šest dní v týdnu."

To je trochu změna...
"Jo, to je, vidím lidi, kteří jsou plodní, ale myslím si, že kvalita hudby, kterou jsme za tu dobu vydali, se ukazuje. Nenechali jsme kámen na kameni. Psali jsme a přepisovali a prozkoumávali znovu a znovu a znovu. Je to fakt divné podívat se na to a říct si: 'No ty krávo! Dookie slaví 20. výročí, stejně tak American Idiot 10. - a já jsem furt mladý!'"

Kdyby jsi měl vybrat své nejoblíbenější písničky Green Day, které by to byly?
"Člověče, mám různé důvody pro to, abych měl rád konkrétní písničky. Jeden z důvodů je, jak moc rád je hraju live. Holiday je pro mě krásným příkladem, kdy kapela jede na plný plyn. V srdci má své speciální místo taky hraní Christie Road, protože přišla v pro nás takový rozhodující čas. Taky nás to vrací do našeho mládí a na konkrétní místo, kam jsme chodili trávit čas. A nakonec bych vybral Stop When The Redlights Flash. Tahle písnička je pro mě nejlepším příkladem toho, odkud Green Day přišli a kam můžeme jít."


25 NICE GUYS FINISH LAST
Otevírák z alba, který ukazoval, že je v kapele ještě život...
Ze všech alb, na která Green Day napsali své jméno, je Nimrod z roku 1997 tím kouskem, který nejvíce připomíná nevyužitý potenciál. V době kdy byl vydán moc velké zásoby alba na skladech neměli vzhledem k tomu, že Insomniac (1995) se prodalo zhruba polovina kusů, jako jeho předchůdce Dookie (1994).
Ale pro ty, kteří byli stále odhodláni držet s kapelou, bylo album zlatý důl stylů, barev a chutí. Na albu je nejvíce osvěžující právě otevírák Nice Guys Finish Last. Jedna z nejneústupnějších punk rockových nahrávek z katalogu Green Day, tří minutové mistrovské dílo ukázalo, jak dobrá je tahle kapela, když se rozhodne hrát tvrdě a rychle. Vrcholný okamžik písně přichází asi v polovině v přestávce, kde místo toho, aby hrál kytarové sólo, mění Billie Joe akordy takovým způsobem, který se blíží ke zvukové magii.
Najdeš na: Nimrod (1997)
Váš názor: "Je to velmi pozitivní a chytlavé a opravdu si užívám text. Dle mého názoru 'hodní hoši' kašlou na společnost, která má za úkol potěšit pouze osoby, které jim můžou poskytnout nějaký zisk." - Adele Gray, Sheffield.

24 X-KID
Jemný, pronikavý a dojemný hold zesnulému kamarádovi našich hrdinů
Prvním singl z třetího alba trilogie Green Day z roku 2012, X-Kid´doprovází klip točící se kazety (zdobí taky obal singlu), která hraje tuhle píseň. Asi sotva na to padl vysoký rozpočet, není to vizuálně vzrušivá jízda, ale perfektně se hodí k jednoduchému, nostalgickému nádechu skladby s jemnou kytarou a vokály. Celkově je velmi podhodnocena, protože patří k nejpalčivějším okamžikům kapely.
Texty mohou být viděny jako ohlédnutí se na mladá léta všech členů a jejich postojů tzv. Generace X, generace, do níž patří všichni tři členové, která se narodila po baby boomu po druhé světové válce. Je to píseň, která se snaží vypořádat s tlaky a požadavky dospělosti a dospívání, ale taky slouží jako více osobní a dojímavá pocta příteli kapely, který si vzal život.
Jak vysvětlil Mike Dirnt: "Byl to náš přítel, který předčasně odešel. Byl to opravdu velmi blízký kamarád, který prostě nikdy nevyrostl. Prostě žil se dny, jenž si užíval, za zády a neuvědomoval si, že ty úspěšné dny má před sebou. Hrozně moc ho máme rádi, ale stalo se."
Najdeš na: Tré (2012)

23 AT THE LIBRARY
Žal dospívajících, zachycený ve 150 vteřinách řvoucího punk rocku
Tak nezkušený zvuk Green Day, jak jen mohl být, vždycky tam bylo něco číhajícího, co poukazovalo na budoucnost. V At The Library, vydané na debutovém 39/Smooth a později znovu na 1.039 Smoothed Out Slappy Hours, je melodická plnost, která označuje píničku jako něco důležitého. V každém z melodických zvratů a obratů Billieho Joe Armstronga jsou předpřipomínky zvuku, který se objeví později: jedná se o zdánlivě jednoduché doplnění harmonie, která vyzvedne refrén na špici.
Jako spousta z tohoto prvního alba jsou hlavní starostí Billieho Joe dívky. V tomto případě není schopen sebrat odvahu a promluvit s dívkou v knihovně a pozoruje ji, jak odchází (a rozchází se s přítelem). Další příklad dospívající pustiny. Aura střední školy poskytuje šablony pro tisíce následovníků (podívejte na to: Blink-182, New Found Glory, All Time Low, každá pop-punková kapela vůbec a další).
Pro úplné ponoření se Green Day do politiky scény Gilman Street, měla kapela daleko větší zájem zpívat o problémech. Což je přesně tak, jak to mělo být - když se to vezme kolem a kolem, když tohle nahráli, bylo jim přece jenom 17.
Najdeš na: 39/Smooth (1990)

22 BOULEVARD OF BROKEN DREAMS
Grammy oceněný, nejlépe prodávaný singl jejich kariéry
"V podstatě je Boulevard of Broken Dream prostě skvělý song. Myslím si, že textový kontext je super. V té době Američané řešili spoustu politiky a byl to cool, aktuální song. Je prostě fantastický. Rok 2004 byl tou správnou dobou pro to, nechat se tím unést. Byl jsem naštvaný a schylovalo se k hrozné situaci v naší vládě, se všemi těmi válkami okolo nás."
"Rozhodně se mi líbil ten temný, divadelnější směr, kterého se v té době chytli. Je to asi rouhání, ale mám rád jenom jejich novější věci. 21st Century Breakdown je skvělé, ale miluju American Idiot. Pořád je to pro mě ohromná nahrávka. Můžu říct dobré věci ohledně každé stopy, ale zůstanu tady u té jedné, úžasné písně." - Andy Biersack, Black Veil Brides
Najdeš na: American Idiot (2004)


21 WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER ENDS
Green Day míří do Hollywoodu s jednou ze svých nejambicióznějších a nejdražších písní vůbec
Když Green Day natočili videoklip, který doprovázel Wake Me Up Whe September Ends - 4. singl ze senzačního American Idiot z roku 2004 - rozhodli se sejít z cesty. Nabrali anglického herce Jamieho Bella a američanku Evan Rachel Woodovou a Sam Bayer zrežíroval příběh, který vypráví o mladém muži vyrážejícím do první linie v Iráku - rozhodnutí, které ho rychle stálo život.
Je dokladem toho, jaký má Billie Joe jako textař talent, dává prostor, aby si posluchači přebrali jeho slova. Před vydání Wake Me Up... se objevovaly zvěsti, že je píseň o smrti Billieho otce, který zemřel když mu bylo 10 let. Ať tak či onak, zůstává této písni velká moc, zabývá se tématy ztráty a utrpení se smyslem pro jemné rozdíly, do kterých se autoři pouštějí jen zřídka. Pro mnoho jiných kapel by se taková skladba stala po-přídavkovým návratem na věky. Ale ne pro Green Day. Během své poslední návštěvy Velké Británie se kapela vůbec neobtěžovala tuto stopu zahrát.
Najdeš na: American Idiot (2004)

20 LET YOURSELF GO
Po letech nového zvuku návrat k tomu starému
Vydání trojalba, kterým se stalo Uno!, Dos! a Tré!, signalizovalo další zásadní změnu u Green Day a Let Yourself Go byla nejspíš její nejpatrnější část. Pro začátek jste mohli ve videu vidět Billieho Joe - jeho vlasy byly opět chundelaté a odbarvené na blond, stejně tak jak to bylo přibližně v dobách Dookie. Pryč byly jeho vyžehlené černé vlasy, strašidelný vzhled a vážný pohled. Místo toho byl zpět starý Billie a chtěl pařit (a jak se ukázalo, přinesl flašku).
Let Yourself Go je plná stop-start nabušenými riffy, které ji pohání - tohle jsou také spíše staří Green Day, přes to, že ji vydali po více než desetiletí a půl od chvíle, kdy se přesunuli z klasické pop punkové kapely uprostřed devadesátých let. Otázka do určité míry byla: Proč? Proč by Billie Joe opět prožíval své mládí? Proč znovu řeší své problémy ve vrčící, tří minutové punkové písni? Proč se distanoval od zvuku American Idiot a 21st Century Breakdown? Spousta lidí vyrukovala s odpověďmi - nejčastější byla krize středního věku - ale hrát pop pschologii písněmi tak jízlivými a ušklíbačnými jako je tahle, se pravděpodobně tahle odpoveď nedá odkývat. Tohleto byla, a stále je, vzpoura. Někdy je to vše co je třeba.
Najdeš na: Uno! (2012)

19 GEEK STINK BREATH
Sotva jsme se zamysleli, hned jsme věděli, co od Green Day čekat
V roce 1995, který byl, co se týče Green Day, psán div ne formou knihy - nikdo neplánoval cestu zpátky. Kapela byla rok před tím katapultována do světel reflektorů s multi milionovým prodejem alba Dookie - kolekcí, která byla pro svůj evidentní nedostatek komerčních ambicí o to více okouzlující. Ale s tímto úspěchem se trio z Bay Area naučilo, že dostat víc než očekávali může být stejně šokující jako dostat méně. Odpověď Green Day na tento hlavolam může být tvrdá Geek Stink Breath, hlavní single z jejich čtvrtého alba Insomniac. Zatímco se kapela zdála být načechraná a milá, ve skutečnosti tady něco bylo. Píseň je zpívaná v první osobě, příběh je vyprávěn z pohledu někoho tak závislého na metamfetaminu, až mu to rozežralo zuby a ty musely ven. Pokud by to stále nebylo mladým fanouškům kapely jasné, doprovodný videoklip obsahuje záběry jednoho jejich kamaráda podstupujícího takovýto zákrok - skutečně. To vše doprovází hudba tak výhružná, jako chřestýšovo chrastění ocasem. Co se týče textu už se Green Day nikdy znovu nezdáli tak roztomilí.
Najdeš na: Insomniac (1995)

18 JESUS OF SUBURBIA
Stanou se punk rockové songy víc epické než tento? Ne, nestanou
Green Day už předtím flirtovali s novými nápady, ale album American Idiot byl ten okamžik, kdy se se staly něčím víc než "jen" punkovou kapelou. A Jesus of Suburbia rozdělaný do pěti částí byl jeho vrchol. Ne že by to takhle všechno začalo. "Byl to spíše osud," řek Mike Dirnt Kerrangu. "Nebylo to nutně plánované jako song s několika částmi; jenom to tak z nás prostě vylezlo, byla to naše pohodlnost ve studiu a pěkně se to na sebe navazovalo."
Nezáleží na procesu, výsledek je velkolepý. Začátek 'I'm the son of rage and love / The Jesus of Subirbia (Jsem syn nenávisti a lástky / Ježíš z předměstí)' zní jako začátek klasického amerického románu a Billie Joe jej řadí mezi nejlepší věci co napsal. "Myslím, že je možné se na tuhle písičku dívat jako na píseň ve stylu Bohemian Rhapsody," řekl Kerrangu. "První dva řádky tohoto songu jsou tím nejneodbytnějším textem, který mě kdy napadl."
Najdeš na: American Idiot (2004)
Váš názor: "Jesus of Suburbia je mistrovské dílo v tom, že se chová jako pět minipísniček sestavených do jedné ohromné hymny. Každá část je jedinečná a chytlavá a mohla by stát jako píseň sama o sobě." - Ben Hale, přes mail.

17 GOING TO PASALACQUA
Surový, nemířený, slibný punk rockový výbuch
Debut kapely Green Day v podobě 39/Smooth zněl odhodlaně a záměrně jako by byl nahrán na dně kbelíku. Bicí nahrál John Kiffmeyer, dostatečně dobrý hudebník, ale ne tak jako Tré Cool. Proto písně jako Going To Pasalacqua zní o hodně lépe live- to vysvětluje rozhodnutí přidat live nahrávku na B-sides na jedné z verzí jejich debutového singlu u majoritního labelu, Longview.
Na nahrávce je náznak toho, co mělo přijít: punková nahrávka se zvukem cirkulárky, ve které John Kiffmeyer lpí na rytmu jako by mu šlo o život, protože Billie Joe a Mike Dirnt prostě hrají tří akordový punk. Má na hony daleko od jemnosti a jediným důvodem pro kývnutí na psaní byly krátké přestávky, než se všichni tři vydali zpátky k vystupování. Ale něco tam bylo: tohle není melodie Billieho Joe, která by byla nově vznikající verzí této vynikající ušklíbačné hymny několika stylů, se kterou by se dostal na prefektní vlnu známou z Dookie. Zpívání o lásce si moc nevedlo, utápění se ve vztahu a házet opatrnost za hlavu.. byl to prostě žal dospívajících, který je v několika písních Green Day podrobný, ale ukázalo se, kde se vzal jejich zvuk.
Najdeš na: 39/Smooth (1990)


16 STRAY HEART
Jammováním inspirovaná basová linie a text přímo z krvácejícího srdce
Stray Heart bylo původně určeno pro album Tré! a Dramma Queen pro Dos! - ale tyhlety dva songy se prohodily skoro na poslední chvíli. Ve skutečnosti dříve vytlačené vinyly na sobě stále nesou původní setlisty.
Ale Stray Heart sedí na obě. Hudebně se jedná čistě o Dos!, basová linie je šlohnutá britským Modfathers z The Jam a pyšní se silou v souladu s párty atmosférou alba a zvuk garážového rocku připomíná alter ego Green day, Foxboro Hot Tubs.
Stejně tak se dá ale text postavený na obviňování a výčitkách zařadit do nálady po večírkové kocoviny alba Tré! Ať už berete doslovný výklad skladby jako příběh o nevěře, nebo si jej rozšíříte a začleníte tam i nedávné Billieho laškování s alkoholem a prášky, je to nesporně píseň o osobě, která ví, že udělala něco špatně a hledá vykoupení. Ve videu lze vidět veselý, doslovný a trochu vulgární výklad názvu, kde sukničkář nahání své ještě krvácející srdce, které vzalo roha na vtipných malých nožičkách. Jedná se o jeden z nejlešpích okamžiků plátna, doprovázený jednou z jejich nejlepších písní desetiletí.
Najdeš na: Dos! (2012)

15 BRAIN STEW
Všudypřítomné jádro live arzenálu Green Day
"Od chvíle, kdy se vám začne rychlá kytara zapichovat do mozku v útoku nemilosrdných pěti akordů jsem byl tomuto songu zaprodán! Billieho melancholická analýza sebe sama spolu s mumláním textu je jedním z nejvíce identifikovatelných zvuků v součané hudbě a je tady jednoduchost, která nikdy nezněla tak dokonale."
"Pro mně je to jedna z nejdynamičtějších písní Green Day, což je o to působivější, když zvážíte všechno, ten sled akordů se nidky nezmění. Krása písně jako je tato je v tom, že každý kytarista pravděpodobně sebral kytaru a hrál přesně tyhle akordy a úplně stejně, ale nikdy nikomu nezněly tak, aby díky nim přiváděl přeplněné stadiony k šílenství." - Steve Battelle, Lostalone
Najdeš na: Insomniac (1995)

14 REDUNDANT
Zvuk Billieho Joe, který se snaží prožít čas svého života
Redundant je ten nejvíce přehlížený song Green Day. Vyšel v roce 1998 jako třetí single alba Nimrod - před ním vyšly Hitchin' A Ride a Good Riddance (Time of Your Life) - tento přepychově znějící pop song zvládá být tak nádherný, jako srpnové odpoledne bez mráčku, ale zároveň tak paralyzující jako bolavé srdce.
Předmětem písně je vztah Billieho Joe s jeho manželkou Adrienne, který si v té době procházel problémy. Zděšení, že jejich vztah ztratil jiskru a energie se projevilo, když se ti dva v roce 1994 vzali - vypravěč povídá, že on a jeho panička 'living in repetition (žijí v opakování)' a rutina 'turning to contention, like a production line going over and over and over, roller coaster (se mění v přesvědčení, jako na běžícím páse pořád znovu a znovu a znovu jako na horské dráze)'. Pro manžela je to ještě horší když se ukáže, že to 'I waste it, faked it, ate it, now I hate it (ničím, hrál jsem to, přejedl jsem se toho a teď to nenávidím)'. Jako žalostný hlas rozumu ve víru šílenství, snažící se najít smysl toho všeho a říká 'I love you is not enough, I'm lost for words (Miluji tě nestačí, ztratil jsem řeč)'.
Redundant se dostalo na 27. místo britské hitparády - překvapivé zklamání vzhledem k předchozímu Good Riddance, které se umístilo na 11. příčku - a od té doby je slyšet jen velmi zřídka. Smutné.
Najdeš na: Nimrod (1997)

13 ST. JIMMY
Hudební adrenalinový panák je představen jako zlobivý chlapec American Idiot
Samozvaný 'son of a bitch and Edgar Allen Poe (syn kurvy a Edgara Allena Poe)', postava St. Jimmyho představuje zlomyslné, prudké, nekontrolovatelné alter ego Jesus of Suburbia v jedinečné punk rockové opeře American Idiot. Je to rebel 'sebevražedné komando', kterému je souzeno špatně skončit a vůbec mu to nevadí.
Billie Joe si prošel svým divadelním debutem s touto postavou, když hrál St. Jimmyho v muzikálové verzi - odehrál zhruba 50 show od září 2010 do února následujícího roku - této role se také ujali americká zpěvačka Melissa Etheridge a Davey Havok z AFI. Režisér Michael Mayer k této části řekl: "Je to absolutně nejednoznačné album. Když jsem si to poprvé přečetl, měl jsem z toho pocit tak trochu jako z Klubu rváčů - jako by Jesus of Suburbia byl Ed Norton a St. Jimmy byl Brad Pitt. Ale taky to může být stejná osoba, nebo jeho část."
Hudebně je píseň prostě panák čistého adrenalinu, a když hlavní riffy začnou ve stylu Ramones 1, 2, 3, 4, je těžké přestat tvrdě skákat a narážet do nábytku, kolemjdoucích, nebo kolegů pravidelně navštěvujících koncerty (záleží na tom, kde to posloucháte). Tohle jsou nejrychlejší a nejzběsilejší Green Day.
Najdeš na: American Idiot (2004)

MIKE KONTROLUJE
Green Day nejsou pouze headlinery na Reading and Leeds festivalech - v Londýně jsou zvyklí i na menší, osobnější show! Mike Dirnt všechno odhalí...

Takže Miku: za pouhých pár dní budete znovu hrát na Reading and Leeds festivalech. Bude to pro vás popáté na hlavním pódiu a podruhé jako headlineři - co vás přimělo k návrtau?
Mike Dirnt: "Být headlinery na těchto festivalech je nabídka, kterou nedostanete každý rok. Takže je to pocta. Je jen několik festivalů, které mají takovou historii, že právě oni převáží všecko ostatní v kalendáři. A tyhle dva festivaly drží laťku nahoře už hodně dlouho. Navíc Anglie má bohatou kulturní historii a lidé tady hudbu podporujou způsobem, který je jiný celému zbytku světa. Je tady opravdu něco ke slavení, což si myslím, je skvělé. Je tady kus solidarity."

"JE TO POPRVÉ, CO HRAJEME V BRIXTONU OD TÉ DOBY, CO JSEM SVÉHO SYNA POJMENOVAL BRIXTON."

Tohle nejsou jediné show, které budete hrát - vaše první show je v O2 Brixton Academy po více než osmi letech...
"Jo, to jo! Je to taky porpvé co hrajeme v Brixtonu od doby, co jsem svého syna pojmenoval Brixton, takže je to pěkně cool"

Proč jsi pojmenoval svého syna Brixton?
"Byl to nápad mojí ženy. Písnička Guns of Brixton je její oblíbená stopa od The Clash. Člověk by si myslel, že proto, že to byl song Paula Simononga (baskytarista Clash), byl to můj nápad, ale nebyl."

Takže hrajete v Brixtonu a máš syna jménem Brixton. To je to, co všichni nazývají 'synergie', že?
"To je! Brixton Academy je pro nás něco úžasného. Před tím barákem byl dredatý sekuriťák - zapomněl jsem jeho jméno - ten byl skvělý. Cpal lidi do davu. Nedávno zemřel, takže na něj budu určitě myslet."


BRAIN STEW
Zatímco Billie Joe může dávat voraz svému hlasu před Reading a Leeds, slova z úst sype v průběhu let - jak dokazují tyto útržky:

O ÚSPĚCHU
"První show v Británii, kterou jsme odehráli, byla v baru s kulečníkem, jmenovalo se to The Rail a bylo to v Londýně, dříve se to tam používalo jako nádraží. Naštěstí jsme dodnes schopní se adaptovat na různé prostředí i jakékoliv množství lidí. Nikdy jsme nepodepsali žádnou smlouvu na vystupování v arénách!"

O JINÝCH KAPELÁCH
"Nejsme kapela, která má hodně přátel. Spousta mainstreamových s náma nemá nic společného. Nebratříčkujeme se s Limp Bizkit a podobnýma kapelama."

O BYTÍ IKONOU
"Ve skutečnosti nejsme součástí královského rocku. Ve skutečnosti jsme nepřátelé. A já s tím nemám problém. Pro nás je to dobré místo kde být."

O CHLASTU
"Snažíte se zůstat zdraví, ale když do obrazu začíná pronikat alkohol, všechno se mi začíná hroutit. Alkohol mi pomáhá se uklidnit, ale i když můžete mít své nejlepší okamžiky když jste opilí, můžete mít taky svoje nejtrapnější chvíle. A chlast je nestydatý malý přítel, který vám pomůže, když si na něco netroufáte."

O TEENAGEROSVKÉ REBELII
"Moji rodiče mě vždycky v hraní hudby podporovali. Když tak přemýšlím o rebelii, pravdou je, že jsem nikdy nešel proti svým rodičům. Nebylo čemu se stavět. Moje mamka byla servírka, táta byl řidič kamionu - proti čemu jsem se měl bouřit? Je to typická záležitost Orange County, kdy se stavíte svým bohatým rodičům. A to rozhodně nebyl můj život."

O PSANÍ PÍSNÍ
"Když píšete písně, vypořádáváte se svými temnými stránkami; probíráte se tím, odkud tyto temné věci přicházejí. Když píšete písně, jsou odrazem toho, co se skrývá pod povrchem. Možná ne vždycky se vám bude líbit to co vidíte, když tam zabrouzdáte."

O SHOWMANSTVÍ
"Když jdeme hrát, máme v plánu tam vylézt a bavit se. Nehodlám být ten zasraný debil ve stylu Smashing Pumpkins! Nevylezu tam a nebudu si stěžovat. Radši si budu kurva stěžovat prostřednictvím textů svých písní."

O PRÁCI
"Prodával jsem předplatné novin a doručoval pizzu a hamburgery, ale nidky jsem neměl práci na plný úvazek. Vždycky jsme pracovali jenom tak, abychom přežili."

O PUNKU
"Myslím si, že jsme stále punk rockovou kapelou. Nezahodím posledních 10 let svého života - punk rock je můj život. Někdy nad tím přemýšlím, jako že protože prodáváme hodně desek, už nejsme punk rock. Ale pak si říkám 'Můžete nás vytrhnout z punk rockového prostředí, ale nemůžete vytrhnout punk rock z nás.'"

O RODINĚ
"Může to být opravdu těžké, udržet rodinu pohromadě a dělat tohle (být v kapele), ale naštěstí to moje žena chápe. Což je dobré pro psaní textů. Procházíte se po tenké hranici tím, kdy je všechno naprosto skvělé a tím, kdy je všechno úplně šílené."


12 21 GUNS
Billieho světoborné, vášnivé křičení o marnosti války
Billie Joe nebyl po vydání American Idiot stále hotov. Ačkoliv se vypsal ze spousty svých záležitostí a problémů ohledně USA, pořád to bylo něco, co ho trápilo; bolák, který byl potřeba poškrábat. Po vydání tohoto alba tady byl taky určitý tlak - jeho následovník potřeboval být ještě vytříbenějším záznamem, který by porazil nahrávku, které se prodalo 15 milionů kopií po celém světě a vyplodil pět platinových singlů.
Byla to těžká otázka. 21 Guns byla vrcholem 21st Century Breakdown, jedná se o rozlehlou baladu, která se zabývá otázkami vlastenectví a protiválečným myšlení v době zásahu americké armády na Blízkém východě.
Navzdory tomuto si píseň našla spoustu soucitu pro pozemní vojáky, ale zároveň se jedná o rock hodný stadiónů, jejichž fenoménem se Green Day po American Idiot stali. Přebytek akustických riffů a masivní přehrávání, přeplněné stadiony, to vše může mít nádech kýčovitého dojáku, ale promlouvá to k milionům lidí. Tohle byl jiný Billie Joe, než na Dookie; tohle byl dospělý kluk, kde spratkovství bylo nahrazeno vyčerpaným sentimentem a vztek nahradila melancholie.
Najdeš na: 21st Century Breakdown (2009)

11 WHEN I COME AROUND
Green Day dali v šanc svoje schopnosti psát balady... a stvořili monstrum
Obrovský úspěch Dookie byl pravděpodobně způsoben kombinací kvalitního songwritingu a dokonalého načasování. Přesto v polovině rockových post-grunge devadesátek energický, poskakující pop-punk šířený Green Day nevypadal, že by se měl dostat do mainstreamu. Když kytarista Gallows, Laurent 'Legs' Barnard, dělal interview s Billiem Joe pro Kerrang, zeptal se ho, jestli někdy přemýšlel, zda může být punk úspěšný. "Ne, protože už v 80. letech bylo dokázané, že punk vás nikam nedostane," odpověděl frontman. "Po roce 94 to vypadá směšně a zdá se, že neexistují žádné hranice."
When I Come Around je jeden z pěti singlů, které doprovázely Dookie při jeho prodejích v číslech větších než 20 milionů kusů po celém světě. Taky byl jednou z nejvýraznějších, díky svým silným akordům a své hořkosladké příchuti známé všem, co kdy byli ve vztahu.
Píseň byla taky (tak trochu) zodpovědná za debakl na Woodstocku 94, která skupinu opravdu vrazila do pozornosti mainstreamu. Zrovna hráli tuhle skadbu, když fanoušek hodil na stage blátivý trs, který Billie Joe chytil a strčil si ho do pusy. Tímto odstartoval blátivou bitku, která vedla k tomu, že ochranka vybila Mikovi zuby přímo před miliony platících diváků.
Najdeš na: Dookie (1994)

10 MINORITY
Obsahuje řádek "jeden národ pod psa" aniž by si toho někdo všiml
Tohleto šeptáme, ale když bylo Minority v srpnu 2000 vydáno, ve skutečnosti hlavní single absolutně průměrného alba Warning se nikomu nelíbil. Popravdě víc než to, velký počet posluchačů a (zejména) kritiků tuto píseň zcela odmítali. Díky čilému tempu a téměř keltské úpravě byla tato píseň nestydatým krokem stát se incestním potomkem starých nahrávek Green Day a stylu hudby tehdy populárních anglických rachrajících punkáčů The Levellers.
Song se dostal do americké Top 40 na 18. místo a to i přes to, že jeho mateřské album bylo první této kapely, kterému se od vydání Dookie nepodařilo (v době jeho vydání) zaregistrovat mezi platinové s prodeji v milionech kusů dříve, než vypadlo z hitparád. Ale i když tohle období často pro trio z Bay Area vypadlo bezútěšně, Green Day se podařilo zahrát si na nabitém Wembley stadionu, jednalo se o jejich první show v Británii a rovnou jako headlineři.
Do dnes touhle písní její autoři rozšiřují svůj setlist, stále je základním kamenem live setlistu kapely - a zdá se, že na tomto postu setrvá ještě dlouho.
Najdeš na: Warning (2000)

09 SHE
Billie Joe v textu představuje svou bývalou přítelkyni
"Jako děcko jsem byl Dookie posedlý - opravdu mi změnilo život. She nebyla první píseň, kterou jsem z něj slyšel - jako každý jiný to byly prvně Basket Case a Longview - ale myslím si, že zrovna tohle byla píseň, která mě nejvíce chytla."
"Na Dookie miluju každou píseň, ale myslím si, že She vyniká. Je o hodně dynamičtější, a s vyjímkou Longview, není až tak moc punková jako zbytek. Navíc je vždycky fajn hrát spolu s basovou linkou!"
"Nevím, jestli bych mohl říct, že mám vztah k textu téhle písně, protože je napsaná tak trochu z ženské perspektivy, stávala se něčím, čím nechtěla, před tím, než se nakonec stala sama sebou. Ale když zapomete na pohlaví tak otázka tlaku našich vrstevníků se týká nás všech. To je určitě součástí přitažlivosti této písně." - Stitch D, The Defiled
Najdeš na: Dookie (1994)

08 HOLIDAY
Politická, melodická a pěkně cool bouračka ve velkolepém stylu
Album American Idiot je svědkem politického dospívání Green Day. Undergroundové kapely jako Anti Flag a Ride Against se na onoho muže taky ohradili, ale jen málo umělců mainstreamu dělalo totéž než přišli Green Day se svým protestem.
"Holiday byl dalším krokem po songu American Idiot, který se snažil říct o politice víc akorát pro názornost za použití drsnějších slov," řekl Billie Joe o nejotevřenější politické písni alba. "Odhaluje to, co by spousta politiků mohla v Kongresu říct, a to zejména konzervativci. Zrovna jsem přemýšlel o konzervativní straně Amerických politiků a jak moc dávají na strategii, když jde o kupování hlasů, nebo dostání hlasů od lidí... Stálo by to za to, odcizit jednu skupinu lidí, aby získali hlasy dalších?"
Najdeš na: American Idiot (2004)



Kerrang! - Tunes of Your Life (PART TWO) - CZECH

12. září 2013 v 4:09 | Magnumka |  Articles and Interview

UMĚNÍ, KTERÉ JSME OČEKÁVALI
Mike Dirnt nás vzal do zákulisí obalů, které jsou téměř stejně tak slavná, jako alba, která zdobí

DOOKIE
"Artwork pro Dookie dělal Richie Bucher. Věřím, že nad tím strávil 24 hodin denně, celé dva týdny - můžete vyplnit vlastní okno tak jako on, když sebral všechno co věděl o historii rocku a Bay Area a nacpal to do jednoho konceptu. Můžete hodit tisíce šipek, ale tenhle chlapík se trefil do černého."

INSOMNIAC
"Winston Smith má na svědomí artwork pro Insomniac, je fantastický umělec a opravdu dobrý autor koláží. V minulosti spolupracoval s Dead Kennedys. Tré ho znal a dokonce aniž by slyšel písně, začal pracovat na obalu, na který dal to, co se na albu děje hudebně. Myslím, že odvedl opravdu skvělou práci."

NIMROD
"Obal Nimroda udělal Chris Bilheimer, se kterým teď pracujeme hodně často. Podle mého nám tím reprezentuje rozdíl mezi tím být chytrý a hloupý. A hudba na albu taky prokazuje to, že hudebně tam byly různé směry, tkerými jsme se mohli vydat."

AMERICAN IDIOT
"Hledali jsme ikonickou image a dali jsme si hodně práce ji najít. Přitáhli jsme si hodně různých lidí, se kterými jsme se zamýšleli nad různými věcmi. Ale nakonec jsme opět vyrazili pro Chrise Bilheimera. Když jsme nahrávali, byl ve studiu a poslouchal texty. To bylo poprvé, kdy člověk, který navrhnul artwork, opravdu dostal šanci se včlenit do toho, co jsme dělali hudebně."

21ST CENTURY BREAKDOWN
"Když přišlo na kresbu pro 21st Century Breakdown, opět jsme přivedli Chrise Bilheimera. Hodně jsme o tom přemýšleli a prošli jsme snad milion různých návrhů. Věděli jsme, že příběh celé nahrávky se soustředil na dvě postavy... (ale obrázek na obalu) vlastně pochází ze 4 metrové koláže, kterou Chris nakreslil na obří panely."

DOS!
"Chtěli jsme dát naše obličeje na obal každého alba, protože jsme si mysleli, že každé z nich představuje jiný aspekt kapely, kreativně i emocionálně. A já věděl, že Dos! bude spíše párty nahrávka. Moje fotka, která je na obalu Dos! byla pořízená u nás v kuchyni mojim mobilem!"


07 KING FOR A DAY
Alarmující experiment se ska. Díky bohu měl krátkou životnost
Něco se stalo jinak navýsost rozmným punkovým kapelám ke konci devadesátek: všichni do určité míry přijali ska. Někteří zašli do extrémů a vyrazili na cesty s trombóny, saxofony, vytahanými kalhotami a zarážejícím nedostatkem vkusu. Jiní, jako Green Day, prostě jenom smočili prstíček před tím, než relativně bez úhony ustoupí z takovéhoto nebezpečného experimentu. King For a Day byl jejich experiment s tímto nebezpečím: nenucený, dunivý kousek ska-punku představující troubení na trubku a sóla žesťových nástrojů ve stylu Bennyho Hilla. Ve skutečnosti tyhle sóla zdvojili, rytmické části jsou šmrncovní co porazí každou oporu.
Výsledek přivedl spoustu fanoušků a dalších lidí, kteří by měli umět lépe tančit, k pohybu kdy se měli pokusit hodit si vlastní kolena za hlavu.
A tohle by to, co Green Day bavilo: ve skutečnosti byl song napsán o tom, jak se člověk stává transexuální královnou, experimentování s ženskými šaty od čtyř let a tančení všude okolo v kožených tangách. "Mohlo by to být vtipné pro partu chlapáků z bratrství zpívajících tenhle song, co by zrovna nevěděli, že tenhle song je o tom být v dámském oblečení," chichotal se Billie Joe.
Najdeš na: Nimrod (1997)

06 HITCHIN A RIDE
Náznak že přijdou problémy, dodáváme jako monstrózní pochod
V návaznosti na tohle - ukázalo se, že Billieho boje s alkoholem se datují až do doby okolo pátého alba kapely, Nimrod. "Snažil jsem se vystřízlivět od roku 1997, ale nechtěl jsem být v žádném programu," řekl letos Rolling Stone, což dodává Hitchin' A Ride na smyslu.
S odstupem času slova jako 'problémová doba, víš že nemůžu lhát / jsem pryč z vozu a stopuju' při čtení působí jako zpověď, ale v té době zněl song jako párty. Začíná rychlým bodnutím houslí a pak se Hitchin' A Ride rychle otočí v dupající rytmus a verše, které se hromadí až do posledního šílenství. Píseň byla doprovázena nádherně ujetým klipem zasazeným do jazzové éry. Jednoduše řečeno se jedná o jeden z nejlepších momentů Nimroda.
Najdeš na: Nimrod (1997)
Váš názor: "Způsob, jakým je Hitchin' A Ride napsáno, s tím jak mluví o závislosti, je neuvěřitelně inspirativní. To, že Billie Joe v té době zápasil s alkoholem, tomu dává ještě větší smysl." - Adam Perkins, Wirral

05 GOOD RIDDANCE (TIME OF YOUR LIFE)
Pomalu hořící higlight show se vyvíjela léta
Po její vydání v roce 1997 na albu Nimrod, Good Riddance (Time of Your Life) byla vyhlášena jako absolutně nejlepší skladbou na albu - jemná, smyčcovými nástroji dolazená záležitost, která naznačila křehčí a hloubavější stránku Green Day.
Podle kritiků tohle byla píseň, která dokázala, že kapela dospívá a upouští od psaní teenage punku o trávě, prdech a lejnech. Byla to taky pravděpodobně první těžká rána na srdce fanoušků.
'Je to něco nepředvídatelného, ale nakonec je to správné' zpíval Billie Joe, přičemž otevřel své srdce a jeho slova se stala hymnou, když popisoval svůj vztah, ve kterém byl na začátku 90. let. Nakonec Green Day pokročili. Anebo, co si všichni mysleli. Vlastně tahle píseň byla napsána dávno před Dookie - dokonce ještě před útržkovitým debutem kapely 39/Smooth vydaným v roce 1990. Jenom o tom Billie Joe nikomu neřekl do doby, než v roce 1994 nahrávali Dookie, to se jim ale nedařilo vymyslet, jak ji na album vecpat. Museli počkat další tři roky, než vydali Nimrod, jejich producent Rob Cavallo je poslal pryč z místnosti, aby mohl dodat smyčce a proměnit ji tak v masivní hit - jímž se naprsoto regulérně stala.
Najdeš na: Nimrod (1997)

04 LONGVIEW
Zachycení mysli dospívajícího lenocha - pomocí baskytary
"Je to jedna z mých nejoblíbenějších písní Green Day. Kdykoliv je basa ve stejné místnosti jako já - což je dost často, když jste v kapele - můžete si být jistí, že uslyšíte tenhle riff!"
"Je to jedna z těch písní, která by fungovala dobře v jakémkoli hudebním směru, ať už by šlo o pop nebo dokonce taneční hudbu. Pokud by basová linie nebyla dostačující, výbušný refrén 'Bite my lip and close my eyes, take me away to paradise / I'm so damn bored, I'm going blind and smell like shit (Kousni mě do rtu a zavři mi oči, vem mě pryč do ráje / Zatraceně se nudím, oslepnu a smrdím jak hovno)' už určitě bude. Řekl bych, že je jednoduché se s tětmito texty v teenagerovských letech ztotožnit."
"Taky sexy sestra moje nejstaršího nejlepšího kamaráda Chrise milovala tuhle kapelu a vždycky když jsem byl okolo jí vyhrávalo Dookie, takže jak bych je mohl mít nerad? Myslím si, že bych měl Chrisově sexy sestře poděkovat, že mě dostala ke Green Day. Díky, Chrisova sexy sestro!" - Mike Duce, Lower Than Atlantis
Najdeš na: Dookie (1994)

NEJLEPŠÍ NE-GREEN DAY GREEN DAY SONGY

1 Knowledge
Původně napsaná Operation Ivy, Knowledge si drží významné místečko při live setu Green Day, už 20 let
Najdeš na: 39/Smooth (1990)

2 Teenagers From Mars
Green Day můžou popřít, že jsou maskovanou kapelou The Network, ale ne dovádění s Teenagers From Mars od Misfits, kterou Billie Joe celou napsal.
Najdeš na: Money Money 2020 (2004)

3 A Quick One While He's Away
Klasiku The Who nahráli Green Day a live předvedli jako Foxboro Hot Tubs v roce 2009.
Najdeš na: 21st Century Breakdown (verze deluxe, 2009)

4 Big Yellow Taxi
Výstřední popový hit 70. let od Johni Mitchell se dočkal své punkové léčby díky vedlejšího projetu Billieho Joe, Pinhead Gunpowder.
Najdeš na: Jump Salty (1999)

5 Tired Of Waiting For You
Billieho posedlost The Kinks a jejich postřehy z pozorování života v Anglii sloužily jako inspirace jejich songu Tired of Waiting For You.
Najdeš na: Shenanigans (2002)

6 Achin' To be
The Replacements měli klíčový vliv na Billieho Joe. Dluhy splatil tímto coverem nahraným Pinhead Gunpowder.
Najdeš na: Shoot The Moon (1994)

7 The Pedestrian
Jedna z nejlepších písní, které dali Foxboro Hot Tubs své jméno.
Najdeš na: Stop Drom And Roll!!! (2008)

8 Another State of Mind
Mike Ness ze Social Distortion srdečně odmítá věšinu punkových kapel, které jsou modernější, než ta jeho vlastní. Vyjímkou tohoto pravidla? Green Day. Kapela vrátila poctu takto.
Najdeš na: 21st Century Breakdown (deluxe version, 2009)

9 Hybrid Moments
Nahráno a natočeno na počest 30. výročí kapely Metallica, Hybrid Moments je kývnutím na své bratry z Bay Area, stejně tak jako Misfits, kteří tuto píseň napsali.
Najdeš na: YouTube

10 Mother Mary
V době nahrávání 21st Century Breakdown dal Billie Joe přednost Foxboro Hot Tubs před Green Day. Lehkost, s jakou se Mother Mary třpytí do života je vidět proč.
Nadješ na: Stop Drom And Roll!!! (2008)


01 BASKET CASE
Máš chvíli, poslouchat jeho kňourání? No, 15 milionů lidí má...
V květnu 1994, Krist Novoselic a Pat Smear - kteří v té době tvořili půlku Nirvany - spolu seděli a sledovali televizi. Na obrazovce se objevil kolorizovaný videoklip k písni tak poskakující jako je dětský skákací hrad. Začalo to sólo kytarou a doprovázenou vokály, jejichž text říkal: 'Do you have the time to listen to me whine (Máš čas poslouchat moje kňourání?)' "Tahle kapela se mi líbí," řekl Pat Smear. "Mně taky," odpověděl Kirst Novoselic. To, že se jim kapela líbila bylo pro Green Day klíčové, protože to byli právě jejich hlasy, které v roce 1994 tvrdily, že trio z Bay Area je uspokojivou odpovědí - protilátka - na Nirvanu.
Poté co se Kurt Cobain v dubnu 1994 zabil, rockový trůn zůstal prázdný a čekalo se na korunovaci. Krok vpřed udělal 22 letý kaliforňan s andělskou tváří vyzbrojený punk rockem detailně hovořícím o svých vlastních úzkostných poruchách.
Basket Case je třetím singlem z průlomového Dookie a nebylo jednoduché dosáhnout úspěchu po svých předchůdcích Longview a Welcome To Paradise, ale úplně je rozdrtil a stal se z něj enormní hit. Vlítnul do Top 20 v sedmi zemích a završil to příčkou 7 v Británii. Basket Case (a jeho doprovodné video, které se rychle stalo téměř stálým kouskem na gigantickém MTV) získalo celých 10 nominací na Grammy a nahradilo Smells Like Teen Spirit jako de facto hymna silně nespokojené generace. Ale nebyla to jednoduchá definice kariéry; Basket Case se pustilo do přepisování knihy pravidel punkového žánru přes pohrdavě se usmívající kritiky zaměřené na "důvěryhodnost" Green Day.
Mohlo to zabrat dalších 10 let než by Green Day obdrželi ten druh kritiky, která by říkala, že si to jejich hudba zaslouží, ale v tom okamžiku se životy tria naprosto změnily, jejich cesta je pevně stanovena na stratosféru pop kultury, neřkuli o prázdném rockovém trůně. Dnes je Basket Case jedna z písní, kterou kdyby kapela nezahrála live, dočkala by se lynčování; svědčí o jejím trvalém významu pro fanoušky i kapelu.
Najdeš na: Dookie (1994)

MIKE DIRNT VZPOMÍNÁ
"Nevěděl jsem, že Basket Case bude takový hit. Jediný song (z Dookie), o kterém jsem si myslel, že by mohl hrát v rádiu, byl When I Come Around, což je zvláštní, protože to je song, o kterém si Billie nemyslel, že by se mohl stát hitem."
Pamatuju si, jak jsme Basket Case zkoušeli v obýváku Billieho mámy a pamatuju si ho, jak psal text a třískal věcmi okolo jako 'I went to a whore, he said my life's bore (Šel jsem za děvkou, on mi řekl, že můj život je nudný.)' Ta myšlenka mě chytla; lidi to překvapuje."
"Ve skutečnosti je tahle píseň o nás, jak blbnem. Pro mě tam jsou dvě věci, které ji přivádějí k životu. Tré napsal část s bicíma a přišel s tím za mnou a já mu řekl: 'Jak se do toho mám dostat?' Musel jsem kolem toho brouzdat snad milionkrát. A pak další věc, když song nefunguje. Šel jsem za Trém, aby se trefil do kopáku, kopák s basou naráz. Je to jednoduchá věc, ale je to skutečná rána do zubů."


TATO ZELENÁ A PŘÍJEMNÁ ZEMĚ
Tento rok si připomínáme páté vystoupení Green Day na Reading a Leeds. Barry Nicolson se ohlíží zpět na krásnou relaci

1995: VELKOLEPÝ DEBUT
Reading 95 byl první festivalovou zkušeností Green Day v Británii (Leeds Festival se zrodil až v roce 1999), druhá na hlavním stage rok po vydání Dookie z nich udělala superstar jen pár týdnů před vydání bezútěšného Insomniac, které je přivedlo zpátky na zem. Reakce Billieho Joe na oznámení kapely je stále na YouTube: na dotaz během rozhovoru před koncertem, jestli má k Readingu nějaký zvláštní vztah, začal zmateně, úplně sjetým stylem mluvit o tom, jak "lidi v Anglii a Evropě a všude jinde jsou schopni mezi sebou vzájemně komunikovat a zároveň být na místě se spoustou lidí, takže vědí jak se, ehm, vypořádat s takovouto situací." Takže to bylo nejspíš 'ne'.
Přivítání, se kterým se setkali, mohlo všechno změnit. Když byl poslán do Kalifornie, aby udělal s kapelou rozhovor o jejich britském festivalovém debutu, Mark Sutherland z NME našel Billieho Joe v nejistém povídání o "pořád jsme se ptali, jak to udělat, abychom vyprodávali do kone života." I když publikum Readingu nebylo až tak plné, pro ně to bylo hodně. Když s 'Road To Acceptance' uzavírali vystoupení, pozvala se na stage Courtney Love (hráli Green Day), zdálo se, že to je začátek krásného vztahu.

2001: POSLEDNÍ ŠANCE U VÝČEPU
Byl to vztah který trval šest let a přivedl k životu tři alba. Green Day se v roce 2001 vrátili na Reading (a poprvé se objevili taky na Leeds), když byli na kariérní křožovatce, přišlo International Superhits! jenž mělo nádech kvality. Byli v nebezpečném stínu nové generace pop-punkerů - Blink 182, Sum 41, New Found Glory, atd - kteří vděčili za svou existenci právě Dookie, jejich budoucnost se zdála být jednoznačná a z dlouhodobého hlediska dosti chmurná.
Aby toho nebylo málo, jednou se zasekli na postu druhého headlinera, tentokrát byli předskokani pro Travise. Nicméně nakonec se ukázalo, že to bylo pro ně přestrojené požehnání: set zakončovali Macy's Day Parade, Tré Cool zničil bicí, zatímco chlapík převlečený za včelu vytruboval na trubce refrén "Olé, Olé, Olé." Ve spojistosti s tímto asi není náhodou, že Travis nebyl nikdy tak, no, dobrý.


2004: KONEČNĚ HEADLINEŘI
Vzhledem k dlouhé historii, kterou s tímto festivalem mají, je až zvláštní, že do tohoto roku byli jako headlineři na Readingu a Leedsu jen jednou a to téměř před deseti lety. "byl to pro nás obrovský úděl," řekl Mike Dirnt NME o jejich vystoupení v roce 2004. "Myslím si, že je to vždycky obrovský úděl hrát kdykoliv máte hrát na festivalu s takovouhle historií. Taky tímhle začala nová kapitola naší keriéry - brzy na to vyšlo American Idiot."
Album vyšlo až za pár týdnů, ale jeho titulní skladba byla všudypřítomná. Společně s jejich opožděným stoupáním k headlinerství, bylo okolo těchto koncertů opravdu hodně očekávání. Překvapivě však kapela tuto show nevzala jako promo ke svému novému LP - během těch dvou nocí byla American Idiot jediná nová skladba, kterou zahráli, zbytek setlistu tvořily oblíbené kousky fanoušků, hymny a covery. Jakoby setlist sestavili publiku přímo na míru a verdikt, který vynesl náš Alex Needham vhodně zazářil: "Green Day," napsal, "jsou zcela oddaní potěšit (enormní) dav, předvedli The Blues Brothers a vypadali jako Kraftwerk."

2012: NE AŽ TAK TAJNÍ HOSTÉ
Oznámení nečekaného setu Green Day na NME/BBC Radio 1 Stage loni na Readingu bylo lákavým oznámením, vzhledem ke krizi kterou si Billie Joe prošel o pár týdnů později ve Vegas ve znamení sporu nebo disharmonie. V zákulisí měli obavy z toho, jak oznámil, že se tam kapela objeví - naživo v národním rádiu, dva dny před akcí - což vedlo k tomu, že byl koncert málem z bezpečnostních důvodů zrušen.
Nicméně na stage to byl jiný příběh, díky tomu, že debata o Green Day zastínila dokonce i headlinery. V tomto okamžiku, před jeho vztekem a chabými recenzemi na Uno! - začátek jejich ambiciózní trilogie - šlo všechno podle plánu.
Avšak Mat Wilkinson z NME, který v ten den dělal s kapelou rozhovor, zjistil při zpětném pohledu že "všude tam byly náznaky. Hrdinný vyčerpaný frontman, který radostně přiznal, jak moc. Během 90-vteřinového focení na náš cover byla evidentně debilní atmosféra. Show, která se téměř nekonala protože Billie Joe o ní žvatlal při každičké příležitosti. Jeho vystupování na jevišti bylo ještě tip-ťop, ikdyž vypadal jako by se měl zhroutit, ale musel jsem z koncertu odejít abych něco zařídil. A nebyl jsem překvapený, když se to o tři týdny později stalo."

2012: ZNOVU HEADLINEŘI
A jsme u pátého účinkování Green Day na Reading and Leeds. Co můžeme čekat? Zaprvé, bylo by chybou brát to jako 'comeback' Billieho Joe: je na tour a bez problémů už od března, takže ohledně jeho připravenosti nejsou otázky patřičné. Ačkoliv se objevují otázky, co přijde potom. Festivaly jsou posledními show Green Day v roce 2013 a vzhledem k tomu, jak byl tento cyklus náročný, můžeme očekávat trochu volna, když ale přičteme 20. a 10. výročí Dookie a Amrican Idiot, které přijdou v roce 2014, mohlo by se to trochu zvrtnout. Taky hudebně kapela zní, jako že musí znovu popřemýšlet nad nepříjemnou kritikou a komerčně definované Uno!, Dos! a Tré!, i když to jen stěží ovlivní jejich vystoupení tento víkend - z těchto tří alb se dostalo na poslední setlisty jen šest skladeb. Nakonec tento víkend představuje příležitost udělat tlustou čáru za svým příšerným rokem a dle slov Mika Dirnta: "vztyčit vlajku pro třetí kapitolu naší kariéry."
Green Day hrají na hlavní stage na Readingu v pátek a na Leedsu v sobotu.

"KDYŽ HRAJOU GREEN DAY, ŠÉFUJOU TOMU"
Pořadatel festivalu Melvin Benn mluví o tom, proč jsou Green Day jedni z klíčových kapel na Reading and Leeds

"Když Green Day loni zahráli svůj utajovaný set, mluvili jsme s nimi o jejich dalším headlinerství na Reading and Leeds. Zeptali jsme se jich, jestli můžou hrát 40 minut. Měli dvou a půl hodinový setlist a ptali se, jestli jsme si opravdu jistí, že nemůžou hrát dál."
"Proč je pořád zveme zpátky? Existuje celá řada kapel, které jsou velmi úzce spjaty s Reading and Leeds - Green Day jsou definitivně jedna z nich. Když hrajou, prostě tomu velí: absolutně jim to stage patří a jsou propojeni s fanoušky - to je něco, co mě nikdy nepřestane bavit. Green Day naživo jsou prostě Green Day. Jejich publikum je složené z několika věkových kategorií a starší fanoušci jsou stejně tak nadšení jako ti mladší."
"Moje oblíbená vzpomínka na Green Day je z Leedsu, kdy se dostala jedna fanynka na stage - mladá dívka se zaujala Billieho místo. Byl to kouzelný, opravdu zvláštní okamžik. Pro ni to muselo být neuvěřitelné a semnou to bude žít navždy."


Soon!

11. září 2013 v 1:36 | Magnumka |  Warehouse
Takže, Kerrang mám přeložený, už chybí jen poslední stránka a korekce textu, protože ten prvopis je strašný. Zítra si jedu pro index, pak nad to sednu a večer by to tady mohlo být :)

Billboard's 25th anniversary chart

10. září 2013 v 22:12 | Magnumka |  NEWS
Billboard slaví 25. výročí a na počest sestavili seznam se svými top 100 písničkami. Green Day jsou na seznamu hned dvakrát a s oběma v první 20.
Na místě 17. najdete Boulevard of Broken Dreams, které se na 1. místě od 11. prosince udrželo celých 16 týdnů. Druhým umístěným songem je When I Come Around, který si hoví na místě 10. Dle všeho byl na prvním místě od ledna 1995 sedm týdnů.
Tak a jinak tam najdete samozřejmě spoustu dalších umělců, přičemž na 1. místě jsou Muse s "Uprising."

Making of... 21 Guns video

9. září 2013 v 23:31 | Magnumka |  Videos and Music
A zase pondělí. Přidávám video Making of 21 Guns video:


Interview with Mike

6. září 2013 v 20:32 | Magnumka |  Articles and Interview
Mike udělal rozhovor s australským rádiem Triple M. Poslechnout si jej můžete např. na GDA. Článek je taky The Age's, nevím jestli jde o ten samý rozhovor nebo ne, tak to můžete zkusit zjistit.

Vím, že všichni čekáte na jiný článek, s Kerrangem jsem za polovinou, tak snad už se tu brzy objeví.

Making of... Boulevard of Broken Dreams video

2. září 2013 v 23:09 | Magnumka |  Videos and Music
Tentokrát do Making of dávám video na tři části - zbylé dvě najdete v celém článku - a jedná se o video, ve kterém uvidíte, jak se natáčel videoklup k Boulevard of Broken Dreams:


Songs To Get You From 9 To 5

2. září 2013 v 22:47 | Magnumka |  Videos and Music
Na Grammy.com je sestaven playlist písní, které vás srazí na kolena. Mezi nimi jsou i Green Day s coverem Johna Lennona, Working Class Hero.. myslím si, že s tímhle songem se opravdu strefili.. Jinak mezi dalšími tam najdete například "A Hard DAy's Night" od Bealtes, "All I Wanna Do" od Cheryl Crow a "Money Ain't a Thang" od Jermaine Dupri a Jay-Z a další.



Reading and Leeds 2013 - Who was the best?

2. září 2013 v 21:50 | Magnumka |  NEWS
Na stránkách NME můžete hlasovat v anketě, ve které se ptají kdo byl letos nejlepší ne Reading and Leeds. Jsou tam samozřejmě i Greeni tak můžete hlasovat. Akorát musíte být přihlášení.

No a já bych se vám chtěla omluvit, že jsem tady ještě nehodila ten Kerrang! Přiznávám bez mučení, že jsem na tom dneska neudělala ani čárku a včera to taky žádná sláva nebyla. Včera mi to šlo jak psovi pastva a dneska tady byla ségra, navíc jsem nainstalovala program, ve kterém se musím naučit během týdne modelovat, takže mi na to nezbyl čas. Zítra jdu zase do práce, takže nevím, kdy se tady překlad objeví. Snad nejpozději v pátek.

Video of Tré's and Billie's first pitch at Fireworks Night

2. září 2013 v 21:31 | Magnumka |  Videos and Music
Nedávno byla Fireworks Night, které se zúčastnili taky Greeni. Na news10.net je video Trého nadhozu, Billie s Trém tam prohodí pár vět.. video má celkově asi 2:20, hezky v HD, mrkněte na to. Další videa najdete potom tam kde fotky - na FB GD live on tour.
Jak můžete vidět na fotkách, byli tam všichni tři, akorát Mike se k Billiemu a Trém na poli nepřidali.



New semester

1. září 2013 v 12:32 | Magnumka |  Warehouse
Zítřkem začíná spoustě z vás škola. Mě osobně teda až 16.9., ale přípravy taky vrcholí. Chtěla bych vám popřát úspěšný start do nového školního roku, těm z vás, co jdete na novou školu, ať už střední nebo vysokou, přeju super kolektiv a aby se vám tam líbilo.
Já jdu teď do třeťáku a čeká mě bakalářka, takže se toho trochu děsím. V zimě máme hodně zkoušek + ještě navíc jednu přetahuju, musím do práce... takže to bude docela masakr. Dole můžete vidět můj rozvrh (pokud by vás zajímalo jaké mám předměty a jestli je nečitelný tak tady) - jedná se teda zatím o pracovní verzi ale nepředpokládám, že se bude nějak měnit, vzhledem k tomu, že jsme jediná skupina a postoupilo nás asi 6 (to bude ve třídě přeplňeno!) Z něj můžete vidět, že sice bychom měli mít čtvrtek a pátek volno, ale za to úterý bude úplně morbidní. Takže co se týká blogu - spíše nepočítejte, že se tady v úterky bude něco objevovat.

Do překladu Kerrangu jsem se zatím nepustila, protože řeším, jak vytáhnu věci ze starého notebooku, takže se do překladu pustím dneska k večeru a zítra večer by mohl být hotový.



Fireworks Night

1. září 2013 v 11:57 | Magnumka |  Photos
Začátkem léta jsem psala o tom, že se Green Day mají objevit na Fireworks Night v Oaklandu v Kalifornii. Včera kluci zahájili baseball prvním nadhozem. Je i video, které pohledám později, zatím se podívejte na FB GD Live on Tour, kte najdete několik fotek. Byli tam všichni tři kluci, na fotkách můžete vidět třeba i Adrienne a Brixtona. Seděli na tribuně, odkud je perfektní výhled (můžete vidět na foce Adrienne).
Jinak tento zápas byl mezi Rays a Athletics což je domácí tým Oaklandu. Moc jsem zatím po tom nepátrala, ale mám pocit, že vyhráli A's.